imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Dorazili pozvánky na októbrovú Keynote

Sledujte aktuálne dianie s nami!

Reklamy sa objavia aj v autách


Už teraz sú takpovediac všadeprítomné, na uliciach, na vrecúškach čipsov, na ponožkách – skrátka všade. Vďaka spoločnosti sídliacej v Santa Clara ich budeme môcť čoskoro privítať aj vo svojom aute.

Dnes nie je nič zadarmo. V obchodoch platíme peniazmi alebo kreditnými kartami, za stiahnutie bezplatnej aplikácie platíme svojím časom. A prečo nie – veď prečo by mal niekto robiť pre nás niečo zdarma?

Nepríjemné je, keď človek platí dvakrát. Ako napríklad keď idete do kina, kúpite si vstupenky i popkorn, ale potom si musíte ešte pozrieť polhodinu reklám, než film vôbec začne.

                                                                                                                                                                Americká spoločnosť Telenav, ktorá vyrába navigačné systémy do auta, teraz prišla s plánom, ako zaplaviť reklamou aj jeden z posledných priestorov, ktorý tomu doteraz odolával – interiér auta. Spoločnosť sa teraz pre svoj plán snaží získať partnerov z radov výrobcov áut.

Malo by to fungovať nasledovne: akonáhle sa auto zastaví, váš palubný počítač zaplavia reklamy. Vaše auto vám napríklad ponúkne zľavu na pizzu po ceste domov alebo nové produkty z hypermarketu za rohom.

Uznajte, že sú dôvody na obavy. Telenav má už teraz veľmi dobré obchodné vzťahy s Fordom, General Motors i Toyotou. V budúcnosti sa môžeme pripraviť na inzeráty typu:

Na predaj Toyota z roku 2018, majiteľka nefajčiarka. K tomu zdarma zimné pneumatiky a pol roka jazdenia bez reklám.

Dúfajme len, že sa Telenavu nepodarí dotiahnuť svoj reklamný plán na úroveň Facebooku s automaticky prehrávanými videami, pop-up oknami a odporúčaniami od priateľov…

Apple Inc. (AAPL)