imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Dorazili pozvánky na októbrovú Keynote

Sledujte aktuálne dianie s nami!

Ako si Apple vytvoril svoju vlastnú realitu


Najhodnotnejšia technologická spoločnosť sveta presne vie, že vynikajúci dizajnéri a inžinieri nie sú pre rozvoj firmy jedinou investíciou. Ak chcete dosiahnuť vrchol, vyžaduje si to oveľa viac. Ako teda funguje komunikačný nástroj spoločnosti Apple?

Dajte dokopy rojka s výnimočným inžinierom a pridajte k nim prístup, ktorý úplne odporuje všetkým nápadom konkurentov. Mohol by to byť realizovateľný model? Čiastočne áno. Na druhej strane, Apple nebol vždy takou úspešnou spoločnosťou, akou je dnes. Odkedy bola založená, boli tieto tri faktory, ktoré dali základ každému výrobku, ktorý spoločnosť kedy vytvorila, kľúčové.

Samozrejme, že môžete siahodlho argumentovať, či je tento odlišný pohľad naozaj stále prítomný v DNA Applu, ako to bolo v rokoch, keď sa stal slávnym. Niečo však určite zostalo rovnaké: naratív. Hoci sa počas celého roka konajú väčšie, lepšie a honosnejšie udalosti, jedno stále platí: ak prídu pozvánky z Cupertina, každý im venuje plnú pozornosť.

V týchto dňoch sa nové zariadenia Applu nachádzajú na obálkach všetkých časopisov. Tento jav bol definovaný ako „hype“. Príbeh alebo história Applu je však oveľa komplikovanejšia. Prezentáciu svojho nového vývoja predstavujú iné spoločnosti na konferenciách ako CES alebo IFA a počas roka majú svoje vlastné monumentálne show. Medzitým nám chce Apple povedať svoj príbeh znova a znova.

Naratív, ktorý spoločnosť používa, má tri hlavné piliere:

  1. Pohľad späť do minulosti.
  2. Predstavenie nových inovácií.
  3. Pohľad do budúcnosti.

Ak ich vezmeme do úvahy, bez ohľadu na to, kedy alebo čo Apple v septembri uviedol, boli tieto tri kľúčové momenty vždy prítomné. Všetky Keynote začínali rekapituláciou: spätná väzba užívateľov, výsledky, čísla, štatistiky. Minulý rok začala prezentácia Apple Watch takto:

Boli rozpovedané príbehy o životoch ľudí, ktoré Apple Watch zlepšili. Tim Cook niekoľkými slovami opísal, ako sa Apple dostal od počítačov k telefónom a napokon až k hodinkám a ako tým ovplyvnil životy užívateľov. A nezabudol spomenúť, že Apple Watch sa stali svetovou jednotkou medzi inteligentnými hodinkami.

Potom bola predstavená technológia, tiež podľa obvyklého scenára. Všetky nové funkcie sa porovnávajú s predtým opísanou starou funkciou, čím sa dosiahne vyšší kontrast s novým vývojom. A nakoniec na záver zvyčajne konštatujú, že spoločnosť práve priniesla novú vlastnosť, ktorá znova mení životy zákazníkov.

Zatiaľ čo počúvame tento konštantný cyklus, napoja nás na infúziu a začnú odkvapkávať svoje jedinečné príbehy, tváre, situácie, s ktorými sa môžeme stotožniť. A stále o téme Apple Watch:

Čo robí tento príbeh typickým pre Apple? Skutočnosť, že vo svete Applu existuje iba Apple. Apple bol v minulosti, je prítomný a má budúcnosť. Referenčným bodom Applu je samotný Apple. A predstavuje svoj vlastný životný cyklus vždy znovu a znovu. Kombinácia týchto skutočností vytvára vlastnú realitu spoločnosti, ktorá je taká živá, farebná a dotýka sa toľkých ľudí, že sa nevedomky považujete za súčasť ekosystému.

Zdroj: The Verge

Apple Inc. (AAPL)