imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Otestovali sme nový iPhone XS a iPhone XS Max

Prečítajte si náš názor!

Top manažérku Applu technológia príliš nezaujíma


Jednoducho nie je „techie“. Tento a mnoho ďalších zaujímavých faktov prezradila o sebe Angela Ahrendts v rozhovore o svojej ceste do elitného klubu najúspešnejších žien na svete.

Angela Ahrendts prišla do Applu v roku 2014. Predtým strávila 8 rokov vedením britskej luxusnej značky Burberry, ktorá pod jej rukami kvitla do nevídaných úspechov. Získala aj titul dámy. V Appli je viceprezidentkou pre maloobchod a online predaj. To znamená, že má na starosti, čo a ako sa objaví v obchodoch a ako sa to predáva. Svoju prácu robí veľmi dobre a stala sa najlepšie platenou ženskou vedúcou pracovníčkou v USA. Domov si dokonca donesie viac peňazí než Tim Cook.

Aká bola jej cesta k úspechu? To sa môžeme dozvedieť z rozhovoru, ktorý poskytla rádiu ABC v rámci relácie „No Limits with Rebecca Jarvis“. Tu sú tie najzaujímavejšie témy.

Prvýkrát, keď sa rozprávala s Timom Cookom o vyššie zmienenej pracovnej pozícii, povedala Ahrendts jasne, že nie je žiadna milovníčka technológií a že najnovšie technologické novinky ju nechávajú pomerne chladnou.

Chcem k vám byť skutočne úprimná, nie som techie.

Povedať niečo také výkonnému riaditeľovi najväčšej technologickej spoločnosti na svete, keď vám ponúka super platenú pozíciu, je celkom odvážne. No Ahrendts tú prácu získala. Zdá sa, že pre komerčné pozície stačí rozumieť dobre reči peňazí, nie technológie.

Keď sa začala na svoju novú prácu pripravovať, čítala veľa o Stevovi Jobsovi. Zaujali ju najmä jeho slová zamestnancom prvého Apple Store:

Je to biznis, ale je to zároveň biznis, ktorý má určitý zmysel.

Ahrendts sa rozhovorila aj o svojich rokoch štúdia. Je zaujímavé, ako dokázala krátkodobý neúspech obrátiť na dlhodobý úspech. Pôvodne totiž chcela byť dizajnérkou, ale jedna z jej profesoriek jej poradila poobzerať sa po inom povolaní, pretože nemá dostatok talentu.

V prvom ročníku mi jedna profesorka povedala, že na dizajn nemám príliš veľký talent, mala som však silný vlastný názor, preto ma nazvala obchodníčkou. A tak som nakoniec skončila pri obchode a marketingu.

Ktovie, ako by jej život pokračoval, nebyť tejto úprimnej profesorky, ktorá v podstate zmenila jej smerovanie. Možno by Ahrendts bola zostala priemernou dizajnérkou namiesto toho, aby sa stala jednou z najúspešnejších žien na svete, ktorou je dnes.

Celú reláciu si môžete vypočuť tu.

Zdroj: 9to5Mac

Apple Inc. (AAPL)