imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Vyšla prvá verejná beta verzia iOS 12

Vyskúšate ju?

Tento príspevok nebol aktualizovaný viac než rok. Berte, prosím, na vedomie, že jeho obsah môže byť zastaraný.

Používame viac emoji než textových správ


Podľa nedávnej štúdie má väčšina respondentov pocit, že vizuálne výrazy v textových správach majú veľký význam: snažíme sa nimi vyjadriť svoje šťastie alebo frustráciu.

Na úsvite ľudstva sme sa vyjadrovali prostredníctvom obrazov na stenách jaskýň a neskôr sme na tento účel vymysleli reč. O niekoľko tisíc rokov neskôr sme dostali telefóny, internet a potom iPhony, smartfóny a aplikácie na zasielanie správ. V dnešnej dobe sme občas leniví napísať text a radšej použijeme na vyjadrenie emoji. Vždy nájdeme emoji alebo gif, ktorý vyjadruje našu náladu, či už na Facebooku, Instagrame, alebo v iných sociálnych médiách. Len s pomocou vizuálnych prostriedkov a bez použitia jediného slova toho dokážeme povedať naozaj veľa.

Gif platforma s názvom Tenor zdieľala nedávno zaujímavý výskum, ktorý uskutočnila spoločnosť HarrisPoll medzi 2 000 dospelými Američanmi. Výsledky uvádzajú, že 7 z 10 Američanov počas chatovania používa vizuálne výrazy: presnejšie, 71 % respondentov posiela počas chatovania emoji, gify a samolepky. Publikovanie tohto prieskumu pripadlo na desiate výročie prvého predaja iPhonu, čo pravdepodobne vôbec nebola náhoda – smartfóny počas posledných 10 rokov náš svet výrazne zmenili.

Z tohto prieskumu vyšli niektoré ďalšie zaujímavé údaje o tých používateľoch, ktorí často používajú emoji:

  • Sedemdesiatsedem percent respondentov si myslí, že keď používajú skôr vizuálne výrazy ako samotné slová, ľudia, s ktorými často komunikujú, lepšie chápu ich myšlienky a pocity.
  • Šesťdesiatdeväť percent sa cíti viac prepojenými s ľuďmi, ktorým často posielajú správy/ mobilné správy, keď sa okrem slov vyjadrujú aj pomocou vizuálnych výrazov.
  • Pre päťdesiatdeväť percent je pohodlnejšie vyjadrovať svoje emócie pomocou vizuálnych výrazov v mobilných správach než v telefónnych rozhovoroch.
  • Zhruba dvaja z troch užívateľov vizuálnych výrazov (65 %) ich používajú v textoch/správach na vyjadrenie svojej osobnosti alebo emócií a viac ako polovica ich využíva s úmyslom urobiť rozhovor zábavnejší (56 %) alebo na rozosmiatie svojho náprotivku (51 %).
  • 54 % žien, ktoré používajú vizuálne výrazy pri odosielaní textových a mobilných správ, vyjadruje týmto spôsobom šťastie – v porovnaní s 42 % mužov.
  • Väčšina ľudí vo veku 18 – 44 rokov, ktorí používajú vizuálne výrazy, verí, že GIF v textových/mobilných správach im pomáhajú vyjadriť emócie lepšie ako emoji alebo slová (obe 64 %).
  • Traja z piatich ľudí vo veku 18 – 44 rokov (62 %) očakávajú, že v najbližších 12 mesiacoch budú v textových a mobilných správach používať GIFy častejšie ako teraz.

Je ľahké stratiť sa v bludisku emoji. Môžete ich použiť, keď budete chcieť hovoriť alebo napísať niečo trápne. Takže, ak je pre vás lepšie vyjadriť sa vizuálne než ústnou formou, žiadny problém, máme pre vás riešenie. S pomocou hry „uhádni emoji“ sa stanete odborníkom na emoji už o pár hodín, stačí len hrať. Pozor, veľmi návyková hra!

Zdroj: Apple World Today

 

Apple Inc. (AAPL)